Martens en Messi
lsneakers

Lay’s gaat voor Lionel Messi, UEFA voor Lieke Martens

Lay’s heeft deze week het startschot gegeven voor een marketingcampagne die gebruik maakt van de lopende samenwerking met de Union of European Football Associations (UEFA) Champions League, het bedrijf Frito-Lay dat in een persbericht werd aangekondigd.
Een 60 seconden durende heldenadvertentie met voetbalkampioenen Lionel Messi, Paul Pogba en Lieke Martens wordt afgeleid door een fan op de tribune die een zakje chips opent. De spelers verschijnen ook in extra beelden van achter de schermen.

Ter ondersteuning van de video-advertentie heeft Lay’s de klassieke gele verpakking bijgewerkt met een speciaal ontwerp voor de UEFA Champions League. Elke voetbalster verschijnt op een uniek zakontwerp.

Inzichten:

Lay’s breidt zijn doorlopende sponsoring van de UEFA Champions League uit om voetbalfans te bereiken in de aanloop naar de laatste wedstrijd van het toernooi op 30 mei. Het merk Frito-Lay, dat eigendom is van PepsiCo, leunt voor deze campagne zwaar op de sterretjes, met Messi, Pogba en Martens in het middelpunt van de commerciële, exclusieve videocontent en de limited-edition-verpakking.

Lay’s leunt al jaren op het gewicht van de beroemdheden om zijn snacks te promoten rond sport- en entertainmentevenementen. Voor de Super Bowl in februari, het gekenmerkt in een plek met in de hoofdrol voormalige NFL-sterren Deion Sanders, Michael Irvin, Tony Gonzalez en Terry Bradshaw bespreken via video-chat welke chips ze van plan zijn om te brengen aan het spel. De extra beroemdheid-gecentreerde inspanningen omvatten het recente vennootschap van de Leken met de concurrentie NBC tonen ,,de Stem” en de rechter John Legend voor een campagneintegratie en digitale trivia. Tijdens de wedstrijd, die loopt tot 17 april, zal Legend de kijkers aanmoedigen om de microsite te bezoeken om wekelijkse trivia vragen over de show te beantwoorden voor de kans om Lay’s prijzen te winnen.

Het merk Frito-Lay heeft zijn digitale advertenties en online inspanningen vaak uitgebreid naar de fysieke wereld via limited-edition verpakkingen. De nieuwste tasontwerpen met de voetbalsterren volgen Lay’s packaging redesign in september – de eerste sinds 2007.

Moederbedrijf PepsiCo is ook sponsor van het UEFA Champions League-toernooi, met advertenties voor de klassieke soda met Messi, Pogba, Mo Salah en Raheem Sterling in de hoofdrol. De “Play Never Stops” campagne bevat ook een speciale editieverpakking met de spelers die interactieve mobiele ervaringen activeren met behulp van QR-codes.

Geef een reactie